Her findes en oversigt over de 12 temaområder som standarderne dækker.

Læs det samlede Standardhæfte.

Standarder der har fokus på ydelsen i tilbuddet

  • Kommunikation
    Hvordan sikres en hensigtsmæssig kommunikation ved at afdække den enkeltes kommunikative ressourcer
  • Indflydelse på eget liv
    Hvordan afklares og håndteres den enkeltes ønsker om indflydelse på eget liv
  • Individuelle planer
    Hvordan sikres et sammenhængende forløb for den enkelte
  • Medicinhåndtering
    Hvordan håndteres medicinering for at sikre, at den enkelte modtager den rigtige medicin i rette dosis på det rigtige tidspunkt
  • Magtanvendelse
    Hvordan indberettes og analyseres hændelser med anvendelse af magt for at sikre den enkeltes retssikkerhed
  • Utilsigtede hændelser
    Hvordan rapporteres og analyseres utilsigtede hændelser for at begrænse forekomsten og omfanget af dem
  • Faglige tilgange metoder og resultater
    Hvordan sikres det, at der anvendes de relevante metoder og tilgange, der skaber de ønskede resultater for borgerne
  • Sundhed og trivsel
    Hvordan fremmes borgerens fysiske og mentale sundhed og trivsel bedst muligt
  • Forebyggelse af overgreb
    Hvordan forebygges fysiske, psykiske eller seksuelle overgreb over for beboere og medarbejdere

Standarder der har fokus på det organisatoriske i tilbuddet

  • Kompetenceudvikling
    Hvordan bevares og udvikles de kompetencer i forhold til at yde en kvalificeret arbejdsindsats
  • Arbejdsmiljø
    Hvordan sikres og udvikles trivslen og et godt fysisk og psykisk arbejdsmiljø
  • Ledelse
    Hvordan introducerer tilbuddets værdier til nye medarbejdere og hvordan sikres det, at værdierne omsættes i den daglige praksis